akne behandlinger

FÅ EN RENERE HUD MED AKNE-BEHANDLING

Hvis du gerne vil have en renere hud og er ked af akne-ar samt du gerne vil have hjælp til fjernelse af ar efter akne, kan laserbehandling af dine ar være løsningen. Hos Spaabæk tilbyder vi en ny laser-behandling af den aktive akne, ar m.v. Vores laser-behandling består af laser- og VPL-lysbehandlinger, der kan reducere mængden af propionibakterierne. Laserlyset går desuden ind og reducerer størrelsen af talgkirtlerne og talgkirtlernes produktion af talg nedsættes.

BEHANDLING VIA PH-FORMULA A.C.N.E.

Hos Spaabæk tilbyder vi behandling af akne med den særdeles effektive pH-formula A.C.N.E. Denne behandling:

• Reducerer antallet af akne-elementer
  • Reducerer betændelse (bumser)
  • Reducerer rødme
  • Fremmer ophelingsprocessen
  • Mindsker risikoen for ardannelse

Behandlingskonceptet består af intensive behandlinger udført på klinikken. Det er en effektiv behandling med særdeles synlige resultater og minimale risici.

HVEM HAR GLÆDE AF BEHANDLINGEN?

Behandlingen med pH-formula A.C.N.E. anbefales til akne grad 1, 2 og 3 samt hud med øget talgproduktion, grove porer og overfladiske ar.

• Grad 1: Åbne og lukkede komedoner (hudorme)
  • Grad 2: Åbne og lukkede komedoner (hudorme) samt lette betændelsesangreb
  • Grad 3: Større betændelsesangreb samt spredte dybereliggende akneelementer

​PHOTO REJUVENATION

Hos Spaabæk tilbyder vi den bakteriedræbende Photo Rejuvenation. Denne behandling virker ved at dræbe bakterier (bakteriernes affaldsstoffer er røde) og så nedsætter den talgproduktionen. Få tre behandlinger med tre ugers interval og reducér aktiv acne med 62%, når behandlingen gives med Redap gel/ A- vitaminsyrecreme. Behandlingen er en kur ligesom behandling med for eksempel tablet Tetracyklin. Det betyder, at aknen kan kan blomstre op igen, når der er gået nogle måneder. Typisk ses resultatet efter et halvt års tid.

AKNE OG BETÆNDELSE

I tilfælde af betændelse, er det bedst at behandle den med et antibakterielt middel, som vi enten smører på huden eller giver som tabletter (fx Tetracyclin). I voldsomme tilfælde behandles med tabletter, som indeholder et syntetisk a-vitamin stof (isotretinoin). Hvis akne ikke behandles, kan du ende med at få ar i det akne-ramte område, hvis du for eksempel kradser hul på din akne.

OM AKNE OG UREN HUD

Akne eller bumser er et hele almindeligt problem blandt unge. Det er en sygdom, der bunder i en delvis arvelig nedsat afskalning af overhudsceller. Dette resulterer i aflukning af talgkirtlernes udførselsgange. Når talgkirtlernes udførselsgange aflukkes, opstår hudorme (komedoner). Disse Komedoner kan være hvide eller hudfarvede i toppen, så kaldes de whiteheads (lukkede komedoner). De kan også være sorte i toppen. Da kaldes de blackheads (åbne komedoner). Komedonerne kan blive inficeret med bakterien propionibacterium, der viser sig som rødme, irritation og gullig væske fra komedonerne. Normalt foregår aknebehandling – både åbne og lukkede komedoner (hudorme) – ved at øge afskalningen af overhuden. Det kan for eksempel ske med overfladiske peelinger, frugtsyre, Redap gel, Redap creme, A-vitaminsyre creme, Azaleinsyre eller Benzoylperoxid.

DERMAROLLER OG ACNE AR

Dermaroller og acne ar Acne ar kan tage lang tid at helbrede, så du skal være tålmodig. For misfarvning og pigmentering efter ar, anbefaler vi en kombination af Vitamin A creme der påføres huden efter brug af din Dermaroller Denne kombination er effektiv til at behandle acne acne ar og andre hudproblemer. Vitamin A virker ved at øge hudcelleomsætningen. Vitamin A er også den eneste aktuelle creme, der har vist sig at forbedre rynkerne. Vitamin A bruges også til behandling af brune pletter, ruhed og solskader (skader forårsaget af langvarig eksponering for huden) Det du skal være opmærksom på når du anvender Vitamin A creme er at effekten Hudcelleomsætning øges, der kan stå en let irritation og skaldning af huden. Det er vigtigt at indse, at det kan tage flere måneder at se en mærkbar forskel.

​FILLER TIL ACNE AR

Fillers som Juvederm kan bruges som en acne ar behandling? Juvederm kan bruges som en del af en behandlingsmetode til dybe ar for at hjælpe med at udjævne hudoverfladen. Behandlingen være er effektiv og billigere end laserbehandlinger. Nøglen er, at injektoren ikke skal over-korrigere og forårsage en bump, men at forsøge at hæve og udglatte udseende af ar og hud med et hyaluronsyrefyldstof. I modsætning til laserbehandling er en filler behandlng midlertidigt, så resultaterne skal opretholdes over tid.

Opnå skønhed og velvære

Book tid til behandling hos Spaabæk Clinic.

Spaabæk Clinik ApS

​Norgesgade 8, 7000 Fredericia

​Telefonnummer: +45 24 96 46 89

Åbningstider​

Mandag:09:30-18:00

Tirsdag:09:30-18:00

Onsdag:09:30-18:00

Torsdag:09:30-18:00

Fredag: 09:30-18:00

Lørdag: 09:00-13:00

HUSK AT DU KAN PARKERER I GÅRDEN - VED VESTER VOLDGADE 8

RING PÅ VED SPAABÆK

GODKENDT AF STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED

Spaabæk er godkendt og registreret af styrelsen for patientsikkerhed. Det er din sikkerhed for at vi lever op til alle lovkrav.