Endometriose

Endometriose kan være en smertefuld og kronisk sygdom, der påvirker helt op til 10% af alle kvinder og piger.

Mange kvinder med endometriose oplever mave, - og tarmproblemer af den ene eller den anden slags, herunder udfordringer omkring toiletbesøg.
Samlet set handler en velfungerende mave og tarm ved endometriose om, at optimere kost og livsstil som kan have indflydelse på smerter og afføringsproblematikker.
Der er mange symptomer på endometriose. Et almindeligt symptom på endometriose er et vekslende afføringsmønster med enten oppustethed, diarre, forstoppelse og/eller kvalme m.v.

Kost ved endometriose

Den rette kost ift. dine gener med endometriose kan være med til at nedsætte dine gener i perioder hvor endometriosen er aktiv. Diætisten, Maria, har stor erfaring med at vejlede i forhold til endometriose, mave-, og tarmgener/irritabel tarm.
Sammen taler vi om din kost og du får evt. udarbejdet en personlig og individuel kostplan, hvor vi tager udgangspunkt i den mad, du godt kan lide, og som passer til netop dig og din hverdag, og med forbehold for de fødevarer, der kan være generende for dig, således at du kan leve med endometriose og opnå en forbedret livskvalitet uden for mange gener.

Opnå skønhed og velvære

Book tid til behandling hos Spaabæk Clinic.

Spaabæk Clinik ApS

​Norgesgade 8, 7000 Fredericia

​Telefonnummer: +45 24 96 46 89

Åbningstider​

Mandag:09:30-18:00

Tirsdag:09:30-18:00

Onsdag:09:30-18:00

Torsdag:09:30-18:00

Fredag: 09:30-18:00

Lørdag: 09:00-13:00

HUSK AT DU KAN PARKERER I GÅRDEN - VED VESTER VOLDGADE 8

RING PÅ VED SPAABÆK

GODKENDT AF STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED

Spaabæk er godkendt og registreret af styrelsen for patientsikkerhed. Det er din sikkerhed for at vi lever op til alle lovkrav.