Handelsbetingelser

 

1 - Firma info

SpaabækCremer
Norgesgade 8,7000,Fredericia
Tlf: 24964689
Mail:ks@spaabaekclinic.dk
CVR: 17673440
Vi tager forbehold for tastefejl i tekst og pris.

 

2 – Om os

Spaabæk Cremer er en dansk privat ejet klinik som beskæftiger sig med salg og udvikling af hudpleje. Vi har kun denne ene webshop. Vores varelager ligger i Ågård tæt ved Kolding. Vores placerig er centralt for hele Danmark tæt på motorvej og Billund Lufthavn samt den tyske grænse

Spaabæk har eksisteret siden 2018 og sælger hudpleje produkter til både mænd og kvinder.
 

3 – Sådan køber du

Det er enkelt og ligetil at købe produkter på Spaabæk Cremer. Du klikker blot på "KØB" til det/de produkter du ønsker at købe, og herefter bliver de synlige i din indkøbskurv. Du kan sagtens fjerne produkter fra indkøbskurven efter du har trykket på køb. Når du har valgt det/de produkter du gerne vil købe, klikker du på videre, hvorefter du skal indtaste dine personlige oplysninger, vælge fragt og betaling.

På Spaabæk Cremer.dk kan du både bestille varer via vores website og du er også velkommen til møde op på vores adresse i Norgesgade 8, Fredericia samt Bramdrupvej 122  for at købe varen fysisk. Vi har cremerne præsenteret i klinikken i Norgesgade 8, Fredericia. Vi hjælper dig gerne med at finde de varer du har brug for. Har du problemer med at bestille varer over nettet eller du har en forespørgsel er du altid velkommen til at ringe til os på tlf. 24 96 46 89, og så hjælper vi dig gerne både med bestilling og svar.


3.a - Betaling

Vi modtager både Dankort/VISA Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og JBC. Alt betaling med kreditkort forgår over en sikker og krypteret betalingsgateway. Du kan også lave betaling med bankoverførelse. Obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Der tages ikke gebyr for betaling hos ND Web Marketing, hvis du bruger dansk eller europæiske udstedet kreditkort.
Derudover modtager vi også betaling med ViaBill.


Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.


4 - Fragt

Vi bruger hovedsagligt GLS til levering af vores varer. Der påregnes et fragtgebyr baseret på den ordres vægt. Du vil altid blive oplyst om fragtudgifterne inden du bliver bedt om at betale. Du har både mulighed for at få leveret din pakke til din privatadresse, til din arbejdsplads eller til et valgfrit udleveringssted.
Vi tilbyder gratis levering til pakkeshop eller privatadresse.

Det er også muligt at afhente sin bestilling på adressen indenfor vores åbningstider, eller efter aftale.


Når din pakke er sendt fra vores lager vil du modtage en mail med besked herom. Når pakken er leveret til et afhentningsted vil du blive kontaktet af speditionsfirmaet, med dit pakkenummer og hvor pakken kan afhentes, hvis du har valgt at hente pakken i en pakkeshop eller pakkeboks.

Har du valgt omdeling til din privatadresse, og er du ikke hjemme, når fragtmanden ankommer, lægges der en pakkeseddel i postkassen eller andetsteds. Denne seddel skal du aflevere på udleveringsstedet for at få pakken udleveret.

Ønsker du at fragtmanden skal lægge din pakke et bestemt sted hjemme hos dig, kan vi desværre ikke skrive det på din bestilling. Lav i stedet en aftale med den fragtmand der kommer på din adresse.

Vi leverer til følgende lande: Danmark, Norge, Sverige, Færøerne, Grønland, Island, Frankrig, Spanien og England. Vi kan dog ikke garanterer at pakker leveres til privatadressen i udlandet. Nogle gange vil de skulle afhentes på et posthus/Postcentral.


5 - Levering

Vi leverer varer hurtigst muligt og sender pakker afsted hver dag. Du modtager en mail når din bestilling sendes fra vores lager. Alle ordrer lagt før 12:00 sendes som så vidt muligt, samme dag, såfremt at alt er på lager. Der kan selvfølgelig være travle dage, hvor vi ikke når alle ordrer før kl. 12.00. Du kan altid se under de enkelte varer, hvilken leveringstid der er gældende. For størstedelen af vores varer er det 1-3 hverdage. Nogle varer har dog også op til 7 hverdages levering. Har du bestilt varer med forskellige leveringstid, så sendes det hele samlet, når alt er klar til levering. I nogle tilfælde kan vi dele bestillingen og eftersende varer, men kun efter aftale.
Hvis leveringstiden på din bestilling overskrider, hvad vi skriver på hjemmesiden, bliver du kontaktet via mail. Internationale leveringer tager normalt 5-7 dage.

Vi bestræber os på at pakke din bestilling hurtigt og korrekt, men sker det at vi laver en fejl, beder vi dig kontakte os hurtigst muligt via mail: ks@paabaekclinic.dk
Vi gør vores bedste for at proceduren går hurtigt og smertefrit.
 

5.a - Beskadiget varer under levering

Sker det uheldige, at du modtager en pakke, hvor indholdet er beskadiget under forsendelsen, og er din pakke sendt med GLS, så skal du gøre følgende:

Rette henvendelse til os ks@spaabaekclinic.dk inden for 2 hverdage, efter modtagelsen af pakken.

I mailen skal du vedhæfte:

-Et billede af pakken, hvor GLS-labelen er synlig
-Et billede af pakkens udvendige flader
-Et billede af det samlede indvendige indhold og beskyttelse

Pakken må ikke flyttes fra leveringsadressen.
Du må ikke bruge af indholdet i pakken
Du skal gemme alt emballage (både indre og ydre), indtil sagen er afsluttet.

Dette er GLS’s reklamationsprocedure, og vi kan ikke erstatte din pakke, hvis den ikke overholdes.

5.b - Nægtet modtagelse af en pakke og ikke afhentede pakker

Du kan ikke returnere din pakke ved at nægte modtagelsen af pakken. Sker dette vil du blive opkrævet et returgebyr på minimum 50 kr. eller tilsvarende dine fragtomkostninger, hvis disse er højere end 50 kr. Gebyret fratrækkes dit returbeløb.
Pakker der er leveret til pakkeshops, ligger i pakkeshoppen i minimum 10 dage. Afhenter du ikke din pakke indenfor denne tidsramme, vil pakken blive sendt retur til os. Når vi modtager pakken, kontakter vi dig for at høre hvad der skal ske med pakken. Ønsker du at få pakken genfremsendt koster det minimum 50 kr. afhængigt af pakkens størrelse og vægt. Ønsker du ikke at få pakken genfremsendt krediterer vi dig pakkens værdi, minus et returgebyr på minimum 50 kr. afhængigt af pakkens størrelse og vægt.
 

6 - Restordre

Hvis varer er i restordre leveres disse hurtigst muligt. Du vil modtage en mail med formodet leveringsdato, hvor du bedes tage stilling til, om du vil vente på varen eller afbestille din ordre. Vi udbetaler ikke erstatning eller godtgørelse ved forsinkelser, uanset hvor længe disse måtte være.


7 - Fortrydelses- og ombytningsret

Her kan du printe vores returformular.

Du betaler selv fragten ved returforsendelser, Spaabæk Cremer betaler kun fragten ved erstatningsvarer eller returvarer, hvis varen har været defekt og det er efter aftale. Du kan vælge at købe en returlabel hos Spaabæk Cremer som typisk koster 50 kr. Prisen er dog afhængig af den vare der returneres. Spaabæk Cremer betaler ikke returfragt på defekte varer, der er sendt til udlandet. Defekte varer betaler vi returfragten for, hvis du ønsker varen ombyttet til den samme vare. Ønsker du at fortryde købet eller ombytte varen til en anden vare, betaler du selv for returfragten. Spaabæk Cremer betaler KUN returfragten efter aftale INDEN varen sendes retur og såfremt at varen er defekt eller der er en reklamation.

Spaabæk Cremer sender en returlabel til returforsendelser. Ved penge retur overfører vi beløbet til dig, så snart vi har modtaget returvaren og har behandlet den. Dette kan tage op til 7 hverdage. Har du benyttet en rabatkode ved købet, og sender du kun dele af din bestilling retur, trækkes rabatkodens værdi fra returbeløbet. Lever din returvare ikke op til vores returbetingelser, ombyttes varen ikke og pengene betales ikke retur.

I nogle tilfælde vurderer vi om der er sket en værdiforringelse på varen, og i sådan et tilfælde fratrækkes der en procentdel af varens værdi ved udbetaling af returbeløbet. Du kan altid vælge at få sendt din vare tilbage, i stedet for at modtage den reducerede produktpris. I dette tilfælde bedes du selv stå for fragtomkostningerne, hvis du ønsker varen returneret til dig. Ved varer sendt til udlandet, refunderer vi ikke fragtomkostningerne.

Dette er gældende ved en værdiforringelse:

Du har 14 dage til at fortryde dit køb.
Du må prøve og undersøge varen på samme måde, som du kan og må i en fysisk butik.

Er varen forringet i værdi ved tilbageleveringen til netbutikken, og skyldes det, at du har brugt den mere, end man kan og må i en fysisk butik, kan du forvente at skulle betale for værdiforringelsen.

En værdiforringelse sker også ved at originalemballagen er beskadiget i sådan en grad, at varen ikke ser ny ud mere, eller hvis emballagen helt mangler.
 

7.a - Sådan fortryder du dit køb:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler ved Spaabæk Cremer

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

-Har modtaget din vare

-Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

-Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail: ks@spaabaekclinic.dk eller pr. telefon: 24 96 46 89. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret..


7.b - Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ved returnering skal du vedlægge en kopi af din faktura samt din udfyldte returseddel, som du finder vedhæftet i din ordrebekræftelse som en PDF fil.

Du kan ikke returnere din pakke ved at nægte modtagelsen af pakken. Sker dette vil du blive opkrævet et returgebyr på minimum 50 kr. eller tilsvarende dine fragtomkostninger, hvis disse er højere end 50 kr. Gebyret fratrækkes dit returbeløb.
Pakker der er leveret til pakkeshops, ligger i pakkeshoppen i minimum 10 dage. Afhenter du ikke din pakke indenfor denne tidsramme, vil pakken blive sendt retur til os. Når vi modtager pakken, kontakter vi dig for at høre hvad der skal ske med pakken. Ønsker du at få pakken genfremsendt koster det minimum 50 kr. afhængigt af pakkens størrelse og vægt, også selvom at du i første omgang har haft gratis levering på din ordre. Ønsker du ikke at få pakken genfremsendt krediterer vi dig pakkens værdi, minus et returgebyr på minimum 50 kr. afhængigt af pakkens størrels og vægt.

7.c - Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


7.e - Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.


Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din returpakke. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.


Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Spaabæk Clinic

Norgesgade 8, 7000 Fredericia


8 - Reklamation

Når du handler på Spaabæk acremer som privatkunde, har du selvfølgelig en reklamationsret.   Se punktet nedenfor, hvis du handler som erhvervskunde, ellers hvis din vare skal bruges i erhvervsregi. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Det er naturligvis et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere så snart du påpeger fejlen. Hvis du reklamerer 1 måned efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen ikke være berettiget


8.a - Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Brug gerne vores returseddel, som er vedhæftet i din ordrebekræftelse, eller send en mail på ks@spaabaekclinic.dk, hvor du oplyser dit ordrenummer

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
 

8.b - Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Karin Spaabæk på tlf: 24 96 46 89 eller på mail: ks@spaabaekclinic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet på www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.


9 - moms

Priserne er inkl. 25% moms.


10 – Sikkerhed ved online betaling

Spaabæk Cremer benytter en dansk godkendt indbetaling gateway leveret af Scannet (elektronisk bank) via SSL krypteret godkendelse af kortoplysninger og beløb.

Hvis du ønsker at kontakte os i forbindelse med ordre eller andre varer, kan du maile til os på ks@spaabaekclinic.dk  eller ringe på 24 96 46 89


11 – Fortrolighed

Spaabæk Cremer videregiver ikke kundeinformation til 3. mand.

11.a - Persondataloven

Når du køber varer hos Spaabæk Cremer, behandler vi en række almindelige personoplysninger vedrørende dig (navn, adresse, e-mail, telefonnummer etc.). I henhold til databeskyttelsesforordningen er vi forpligtet til at informere dig om følgende (Herunder er Spaabæk Cremer ”dataansvarlig”): Vi behandler, som nævnt, kun almindelige oplysninger om dig. Behandlingen sker dels i henhold til databeskyttelseforordningens artikel 6, stk. 1, litra b, fordi behandlingen af oplysninger er nødvendigt for udførelsen af det førnævnte varekøb. Desuden sker behandlingen i henhold til artikel 6, stk. 1, litra f, idet behandlingen er nødvendig af hensyn til gennemførelsen af dit varekøb.

Spaabæk Cremer vil opbevare dine personoplysninger så længe, det er påkrævet som dokumentation til de offentlige instanser og lovkrav.

Vi gør dig opmærksom på, at du har følgende rettigheder efter databeskyttelsesforordningen i forhold til de personoplysninger, som Spaabæk Cremer har:

-Retten til indsigt (ret til at se oplysninger om dig)
-Retten til at anmode om berigtigelse eller sletning (rettelse).
-Retten til at anmode om begrænsning af behandlingen og til at gøre indsigelse mod en denne behandling.
-Retten til indsigelse
-Retten til dataportabilitet (transmittere oplysninger).


Du kan læse mere om dine rettigheder og databeskyttelsesreglerne i Datatilsynets vejledning, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Du har mulighed for at indgive klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, hvis du mener, at ND Web Marketing ApS ikke behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.